lauantai 19. helmikuuta 2011

Kuulumisia pitkästä aikaa!


Talven ensimmäisissä kisoissa Gormurin kanssa.


Keväinen ilma Kirkjbærissa, kuvassa minä ja Ísar.

Pahoittelen pitkää taukoa blogin päivityksessä! Tekosyynä on tietenkin ajan puute... Nyt olen flunssassa ja ehdin sekä viitsin kirjoittaa pari riviä. Tapahtumaa on ollut sen verran paljon sitten viime kirjoituksen etten tiedä mistä aloittaa, mutta paras aloittaa edes jostain.

Tulin joulun jälkeen takaisin Islantiin. Asumme Matin kanssa Kirkjubær nimisellä tilalla etelä-Islannissa jossa olen töissä puolet päivästä. Toisen puolikkaan on olen töissä Elvar Þormarssonilla jonka kanssa olen työskennellyt aikaisemminkin. Tässä linkki Kirkjubærin sivuille, jotka on tosin islanniksi http://kirkjubaer.is/ . Kirkjubærissa meidän kanssa on töissä Hjörvar Ágústsson joka on tilan omistajien poika. Elvarilla meidän kanssa työskentelee taasen Elvarin veli Heiðar. Kummallakin tallilla taitaa olla yhteensä lähes 70 hevosta, eli tekemistä riittää.

Työt sujuu mukavasti, meillä on paljon kivoja hevosia tallissa. Tammikuussa ilmat ei tosi suosineet täällä. Sää vaihteli kovan tuulen, parin päivän pakkasten ja sateen välillä. Emme antaneet sen häiritä itseämme ja treenit sujuivat mukavasti vaihtelevistä säistä huolimatta.

Olen treenannut kaikkia kolmea omaa hevostani sitten joulukuun lopun ja ne alkaa olla kohtalaisessa kunnossa. Tein uudenvuoden lupauksen ja lupasin itselleni olla ahkera hakeutumaan ratsastustunneille kevään aikana. Olen käynyt Olil Amblen tunnilla Ás:in kanssa ja Artemisa Bertus:n tunnilla Pandóran kanssa. Olil on erittäin menestynyt norjalainen hevosnainen joka on asunut Islannissa useita vuosia. Artemisia taasen hollantilainen, hän opetti minua Hólarissa ensimmäisen vuoden syksynä. "Misa" on tunnettu kauniista ratsastuksestaan ja hyvästä yhteistyöstä hevosten kanssa. Tarkoituksena on jatkaa yhteistyöta heidän kanssaan tähtäimenä Hólarin ratsastuksenopettaja linjan pääsykokeet keväällä. Gormurin kanssa olin talven ensimmäisissä kilpailuissa tämän kuun alussa. Ne sujuivat kohtalaisesti.

Jotkut ovatkin tainneet kuulla että pääsin mukaan Meistaradeild-nimiseen kilpailusarjaan kesken kauden. Kilpailusarjassa on 7 joukkuetta jossa kussakin 4 ratsastajaa. Sarjassa on 8 eri osakilpailua. Jokainen joukkue valitsee 3 parasta ratsukkoa kuhunkin osakilpailuun. Kilpailsarjan jokaisen joukkueen omistaa yksi sarjan sponsoreista. Sponsorit valitsevat joukkueensa ratsastajat. Sarjassa kilpailee Islannin parhaimmistoon kuuluvia ratsastajia. Itse pääsin joukkueeseen koska entinen työnantajani/harjoittelu opettajani Ævar Örn Guðjónsson tippui hevosen selästä ja loukkasi itsensä eikä siten pysty kilpailla tänä keväänä. Minun piti osallistua viime torstaina ensimmäiseen osakilpailuuni, mutta kilpailu siirrettiin huonon sään vuoksi perjantaille jolloin lähdin koto-Suomeen viikonlopuksi enkä täten pystynyt osallistumaan kilpailuun. Minulle on suuri kunnia saada olla mukana "Meistaradeidissä" kaikkien huippuratsastajien joukossa. Tavoitteenani on tehdä parhaani niissä lajeissa joihin minut valitaan mukaan ja nähtäväksi jää mihin se riittää. http://meistaradeild.is

Olin siis viime viikonloppuna käymässä kotona. Vietimme lauantaina mukavan päivän Iso-Tiirikan tilalla ratsastuntien, hyvän ruuan ja seuran merkeissä. Suuri kiitos siitä kaikille osallistujille ja äitille ruuasta :) Muuten vietin rauhallisen ja mukavan viikonlopun kotona!

Lupaan yrittää olla ahkerampi kertomaan kuulumisia, voikaa hyvin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti